Mina, Teknikprogrammet

Huddingegymnasiet

Mina teknikprogrammet

Mina går andra året på Teknikprogrammet

Mina, du går andra året på Teknikprogrammet, hur är det?

- Det bästa med teknikprogrammet är att lärarna är så kunniga och lär oss nya saker varje dag. Skolan är även välutrustad, vi har speciella datorsalar som bara vi har tillgång till, och bra material att arbeta med. Vi har inte heller några språkkurser på tekniklinjen, det tycker jag är bra.

Hur är lärarna?

- Jag tycker lärarna är bra. Alla lärare är färdigutbildade och engagerade, man känner verkligen att de vill elevernas bästa. De är även bra på att förklara.

Hur är stämningen på HGY?

- När vi började i ettan hade klassen inte så bra gemenskap men man kände sig alltid bekväm och välkommen på skolan, sedan när man lärde känna varandra bättre blev det bättre stämning. Man lär även känna nya människor genom olika kurser där klasserna är blandade som leder till att man aldrig känner sig ensam.

Är det något som är extra kul?

- Jag tycker att digitalt skapande har varit väldigt kul där man får lära sig t.ex. att redigera olika bilder och utveckla sitt egna rum. För det mesta är allt bra.

Rekommenderar du HGY?

- Ja, jag skulle verkligen rekommendera HGY, maten är väldigt god och vi har frukostbuffe varje morgon från 07:30 till 09:00. Det finns även många olika platser på skolan för att studera och en bra arbetsmiljö.

Läs mer om Teknikprogrammet, Informations- och medieteknik

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Huddingegymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.