Vill du veta mer?

Om skolan

Fuglesang Rymdgymnasium är en gymnasieutbildning där rymden är tema och där våra livsbetingelser, både på jorden och utanför den, är öppna för utforskande.

Utbildningen ligger mitt i Stockholm, i fantastiska lokaler, mellan Universitet och KTH. Där får du en utbildning som förbereder dig för vidare studier och spännande arbeten inom ett framtidsområde.

Vi utgår från det klassiska naturvetenskapliga programmet. Att studera rymden är ett brett vetenskapligt, tekniskt och praktiskt område som inkluderar allt – från farkostdesign, partikelfysik, klimatmodeller, meterologi, telekommunikation och instrumentdesign – till psykologi, biologi, matematik, rymdjordbruk, kemi och naturligtvis, rymdfärder till Månen och vidare till Mars.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Fuglesang Rymdgymnasium

Naturvetenskapsprogrammet