Olivia Öhlund, Kemi- och fysikprogrammet

1. Varför valde du Europaskolan Strängnäs?

Jag valde Europaskolan för att jag hade hört väldigt bra om skolan. Jag hade hört att eleverna var väldigt studiemotiverade och att lärarna var bra. Jag hade också hört om den härliga stämningen på skolan så det kändes som en helt rätt skola för mig!

2. Hur visste du att du ville läsa just din linje?

Jag var egentligen inte säker från början. Jag velade mellan olika linjer på skolan men valde till slut natur för att det är en så bred linje och att den ger mig bra möjligheter i framtiden.

3. Vad är det som är så speciellt och bra med just din linje?

Det bästa med naturvetenskapsprogrammet är just det att det är en så bred linje och man kan plugga vidare till egentligen vad som helst efteråt. Jag tycker också att lärarna på naturprogrammet är väldigt bra. Det är utmanande och man lär sig mycket.

4. Vad är det bästa med din klass?

Vår klassdynamik är bra! Alla fungerar med alla och det är alltid bra stämning. Man kan alltid prata med alla. Alla är olika och det är kul.

5. Pendlar du/bor du nära? Hur funkar det?

Jag bor i Mariefred, så jag pendlar med buss och tåg. Det funkar oftast bra. Bussen är mer pålitlig än tåget men man kommer oftast i tid, annars så har lärarna stor förståelse för det.

6. Vad är ditt drömjobb?

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag vill bli i framtiden och men just nu är mitt drömjobb att bli tandläkare.

7. Vad är dina bästa minnen från din tid på Europaskolan?

Jag hade inte kunnat tänka mig en bättre plats att spendera mina gymnasieår på. Jag har fått så många minnen här. Det bästa är alla fantastiska människor jag fått lära känna. Men även festerna och bildningsresorna har varit roliga minnen.

Läs mer om Naturvetenskapsprogrammet, Naturvetenskap

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Europaskolan Strängnäs.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.