Kevin Stüben, Företagarprogrammet

1. Varför valde du Europaskolan Strängnäs?

Jag valde Europaskolan eftersom jag alltid har varit intresserad av Europa och språk. Jag visste även att det var en trevlig skola att gå på eftersom jag har en bror som gått här tidigare och talat gott om skolan. Skolan erbjöd ekonomlinjen vilket jag visste att jag ville gå och chansen att få åka på bildningsresor tilltalade mig extra mycket.

2. Hur visste du att du ville läsa just din linje? Vad är det som är så speciellt och bra med just din linje?

Jag läste lite ekonomi på min tidigare skola och det var ett ämne som jag tyckte var väldigt spännande. Ekonomi är ett ämne som intresserar mig och som jag anser är viktigt. Det jag tycker är bra med min linje är att den är så bred och lärorik. Det som gör linjen speciell är att man i 3:an får driva ett UF-företag, vilket är otroligt roligt.

3. Vad är det bästa med din klass?

Klassdynamiken är generellt väldigt bra i min klass skulle jag säga. Jag trivs i alla fall bra i klassen och pratar gärna med alla. Det bästa med vår klass är att vi är väldigt drivna, vilket gör att vi säljer saker till studenten och vinner insparken väldigt lätt ;)

4. Pendlar du/bor du nära? Hur funkar det?

Jag bor Mariefred så jag behöver inte pendla så jättelångt. Det är alltid lätt att ta sig till och från skolan. Framför allt nu när man har körkort.

5. Vad är ditt drömjobb?

Jag är driven och gillar att vara kreativ och utveckla saker, så ett naturligt svar skulle vara egenföretagare och det är något jag skulle kunna se mig som i framtiden. Att jobba inom EU eller FN är också något som jag skulle vilja göra. Det finns mycket som jag skulle kunna tänka mig att arbeta med, så det får framtiden utvisa.

6. Vad är dina bästa minnen från din tid på Europaskolan?

Bildningsresorna är absolut höjdpunkter framför allt då jag älskar att resa och upptäcka nya saker, men även för att man får spendera tid och lära känna personer från andra klasser som man annars kanske inte träffar så ofta. Något annat jag uppskattar särskilt mycket är lunchen med kompisarna. Det är alltid roligt. Jag har också en termin kvar och jag tror att jag kommer att uppleva många fina minnen till.

Läs mer om Ekonomiprogrammet, Ekonomi

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Europaskolan Strängnäs.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.