Om skolan

Svenska för nyanlända invandrare

Förutom Introduktionsprogrammet, Språkintroduktion har Heby kommun ingen gymnasieverksamhet. Ungdomar i Heby kommun räknas istället som förstahandssökande till Uppsala, Tierp och Sala kommuns gymnasieutbildningar, då det finns ett samverkansavtal med Heby och dessa kommuner.

Som Heby-invånare kan du även söka gymnasieutbildning i andra kommuner, men du räknas då som andrahandssökande och tas emot i mån av plats.

Elever som inte är behöriga till ett nationellt program kan studera på något av introduktionsprogrammen. I Heby erbjuds Språkintroduktionsprogrammet på Centrum för Livslångt Lärande (CLL).

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på CLL Heby

Introduktionsprogrammet

Andel lärare med leg. och behörighet 2018

Antal elever per lärare 2018

CLL Heby
 0,0%
Heby
 0,0%
Sverige
 81,4%
CLL Heby 9,7
Heby 9,7
Sverige 11,9

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan