Hur svårt är det på IB linjen? - Forum

2013-10-24 11:20   Samuel Sandberg

jag har nästan bestämt mig att jag ska börja på ybc, på IB linjen. men det ända som jag har att fråga är: hur svårt är det att gå i den linjen? jag vet inte vilken slags nivå av engelska som undervisas där. Jag har engelska som hemspråk och talar det flytande men jag är fortförande osäker ifall jag kommer att klara av att gå där. Tack för svar!


RE: Hur svårt är det på IB linjen?
2013-11-26 20:40   Julia, IB

Hej! Vad roligt att du överväger IB på YBC. Lärarna är super bra och undervisningen generellt sker av lärare som verkligen vill att man ska lära sig. Nästan alla lärare har en examen i sitt ämne och kan det väldigt bra! Angående engelskans så kommer du inte ha några som helst problem. Nivån är inte högre än att jag som är helt svensk klarar av den bra. Och skulle du få problem någon gång med att uttrycka dig etc kan de flesta lärarna svenska också. Vad som du kanske bör tänka över med IB är hur studiemotiverad du är? och vilka ämnen intresserar dig framförallt . Jag kommer ta kombinationen svenska HL, english HL, biology HL, psychology SL, economy SL och math SL. Alltså, jag skulle inte kunna ha den här kombinationen av ämnen på något annat gymnasium i Sverige (faktiskt), och är du likasinnad skulle jag starkt rekommendera IB. Hur som helst, är du intresserad av att senare studera utomlands är IB det bästa valet eftersom alla världens läder känner till IB och vet vad det innebär. Hoppas det här hjälpt! (välj IB)


Young Business Creatives
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information