Några frågor om TBS - Forum

2009-11-29 08:46   Maya
Hej! Jag funderar på att gå Thoren Business school på gymnasiet, då på commerce. Jag har bra betyg, lär nog få runt 280-300 oäng när jag går ut. Jag har sett någonstans att den lägsta intagningspoängen har legat på 90 p. Stämmer detta? Hur många poäng i snitt brukar man behöva ha för att komma in på commerce? Efter att ha gått commerce, är det då lättare att få jobb som säljare etc. än om man gått ett vanligt handel- och administrationsprogram på t.ex en kommunal gymnasieskola? Alltså, brukar företagen se det som en extra merit att ha gått just det programmet, för det har jag också fått för mig om. Efter gymnasiet vill jag gärna jobba ett tag men sen utbilda mig vidare. Därför är det viktigt att jag får behörighet till de universitetsutbildningar som jag är intresserad av. Är det garanterat att man kan få Engelska B och C, Matte B och Svenska C när man väljer det som individuellt val? Tacksam för svar :)

RE: Några frågor om TBS
2009-12-02 11:51   Sanna
Hej, Kul att du är intresserad av vår skola. Var meritvärdet kommer att ligga vet vi inte idag eftersom det har med antal elever som söker att göra. Commerce Program har hos oss hela 22 veckors APU (praktik)vilket gör att chansen blir ganska stor att man får jobb efter gymnasiet. Självklart är du garanterad att kunna läsa Engelska B och C samt Matte B och Svenska C som individuella val. Du är varmt välkommen till våra Öppna Hus den 12/12 drop in mellan kl 10.00 - 14.00 eller den 19/1 drop in mellan kl 17.00 - 20.00. Där får du möjlighet att träffa personal och elever och ställa en massa frågor och titta på våra lokaler. MVH Sanna Runheim

RE: Några frågor om TBS
2010-01-04 21:29   simon
Hej! Är det mycket engelska och matte man läser ?

RE: Några frågor om TBS
2010-01-07 13:24   Sanna
Hej, Jag behöver veta vilket program du menar för att kunna svara dig korrekt. MVH Sanna Runheim

RE: Några frågor om TBS
2010-01-11 15:37   simon
vill gå på Business program

RE: Några frågor om TBS
2010-01-13 08:42   Sanna
Hej Simon, Du läser Matte A och B, Engelska A och B. MVH Sanna

RE: Några frågor om TBS
2010-01-13 16:28   simon
Tack !

RE: Några frågor om TBS
2011-02-04 22:36   Daniel Andersson

Hej! är det stor skillnad på att ha en dator eller böcker? Jag tänker gå i SAM är det svårare eller lättare på TBS än andra gymnasium? För jag förstår inte riktigt med datorerna i tex matte. Hur fungerar det?
Daniel


RE: Några frågor om TBS
2011-09-10 16:29   calle

Matte läser du via bok.
Du läser även andra ämnen via bok men använder dator för att ta reda på mer och annan fakta än vad just boken säger.


Thoren Business School Örebro
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information