Hur många poäng får man? - Forum

2009-01-04 20:10   Matilda
Hej, jag undrar hur många poäng man får efter att ha läst det samhällsvetenskapliga programmet. Är det 2500 poäng eller är det mindre eftersom det är så många veckors praktik?

RE: Hur många poäng får man?
2009-01-12 08:47   Sanna
Hej Matilda, Självklart får man 2500 poäng när man har läst Business Program (Sanhällsprogrammet) på Thoren. Det är samma som på övriga skolar. Praktiken ligger inbakad i det. Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar. MVH Sanna Runheim

RE: Hur många poäng får man?
2009-02-24 22:18   Hanna
allså jag undrar är det sant att man måste få G på alla kärnämnerna? Tex,jag får G på alla ämnerna sen får jag IG på något av de kärnämnerna kommer jag inte få kunna börja gymnasiet då eller??

RE: Hur många poäng får man?
2009-02-26 08:54   Sanna
Hej Hanna, Du måste ha G i engelska, matte och svenska. Hör av dig om du har fler frågor. MVH Sanna Runheim

RE: Hur många poäng får man?
2009-03-29 12:03   sandra
post Hej jag undrar hur mycket poäng man måste ha för att bli en tandläkare. och måste man ha MVG i allt för att bli tandläkare eller så kan man ha vg och g?

RE: Hur många poäng får man?
2009-03-30 11:37   Sanna
Hej Sandra, Det bästa är att vända sig till universitetet och fråga dem om intagningspoäng. Det varierar år till år beroende på hur många som söker. Hör av dig om du har fler frågor. MVH Sanna

RE: Hur många poäng får man?
2009-09-20 15:43   sanna
hej! jag undrar hur många poäng minst man ska ha för att komma in på natur linje . räcker det med g i alla kärn ämnen. sen undar jag också om no . nationella provet ska nu också vara i kemi , biologi eller fysik . räknas dom då också som kärnämnen ? kan du berätta mer om det . vår man veta innan vad man ska plugga på ? eller kommer det som en översakning ? sen undrar jag också om det är svårt att utbilda sig till apotekare ?

RE: Hur många poäng får man?
2010-01-10 19:40   ellen
vet du hur många poäng man behöver för att komma in på hantvärkar programmet inriktning florist på st erik gymnasium?

RE: Hur många poäng får man?
2012-06-08 18:01   kelly

hej jag undrar om hur man kan få högre betyg i svenska som andra språk , svenska som första språk , engelska, matte , natur, biologi, fysisk, kemi och so. jag själv pluggar på grundskolan. hur många poäng måste man a för att gå ut grundskolan och gymnasium , om man vill bli matte lärare eller tandläkare hör av er så fort ni kan med vänlig hälsning kelly


Thoren Business School Örebro
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information