komma in i gymnasiet - Forum

2014-03-02 22:48   NinaPetrovic

Hejsan min fråga till dig/er är om man inte kommer in på tbs i den linjen man vill pga betygen , finns det chans att komma in ändå. Jag personligen tycker jag är sjuket smart , duktig och listan kan bli lång men problemet med betygen nu är inte för att jag inte kan men vår skola är helt seriöst efterbliven . Vi har en rektor som gör skolan upp och ner man hör t.o.m lärarna säga att hon gör vår skola dålig och att dem vill sluta men dem stannar för 9:ornas skull ! Hon har även sparkat ( gav dem en anledning till att sluta för ingen orkar med henne.) våra bästa lärare som lärde oss något och tagit in en massa nya vikarier till skolan och inte bara det några av dem lärarna kan knappt svenska och varken har utbildning till ämnet , ingen elev förstår vad den personen säger eller lär ut och med detta ville jag säga att dem betygen jag kommer få i slutbetyg kommer inte alls vara rättvisa och känner på mig att andra människor som knappt kan nått kommer få högre betyg än mig och det är inte bara jag som känner så här utan hela min klass och andra klasser i skolan känner exakt som jag . och hade jag vetat att min skola skulle bli så här i 9:an hade jag verkligen tagit och ansökt till en annan skola !


Thoren Business School Malmö
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information