fr[ga - Forum

2009-07-02 23:43   Zahraa
hej jag vill veta hur m[nga poäng från grundskloan krävs det för att komma in på Naturvetenskapsprogrammet? MVH Sare

RE: fr[ga
2009-07-03 09:46   Agneta Wahlgren
Hej! Vi har tagit in alla som sökt NV, den lägsta har 220 poäng. Vi har platser kvar om du är intresserad. Ta då kontakt med Ulla Bendtsen på intagningskansliet tel 0414-819514. Med vänlig hälsning Agneta Wahlgren Assistent Österlengymnasiet Simrishamn

RE: fr[ga
2009-07-03 22:23   Sara
hej JA jag är intresserad att börja på NV hos er.

RE: fr[ga
2009-07-07 09:21   Sara Olsson
Hej! Om du vill komma hit och titta på Österlengymnasiet så jobbar jag denna vecka. Du når mig på 0709-819584. mvh Sara Olsson Studie- och yrkesvägledare Österlengymnasiet

RE: RE: fr[ga
2009-07-07 20:37   Rachel
Heej det är så att jag har gått mitt första år på farsta gymnasium handel och administrations (hp) men de har inte gått så bra jag trivdes så jag ska gå om 1an och jag undrar om de finns någon möjlighet att böra hos er, handel och administrations (hp) efter sommaren om ni har några platser?? skulle vara jätte tacksam // kram Rachel

RE: fr[ga
2009-07-09 09:03   Sara Olsson
Hej! Vad trevligt att du är intresserad av att eventuellt börja i Simrishamn på Österlengymnasiet. Om din familj ska flytta ner hit så har du rätt att gå på ett gymnasieprogram på Österlengymnasiet. Om din familj ska bo kvar i Stockholm så finns det något som kallas ”frisök”. Det innebär att du i princip kan söka ett nationellt program var som helst. Du blir dock antagen först när samtliga behöriga sökande på den ort du söker till har blivit antagna. Detta kallas att bli andrahandsmottagen. Denna möjlighet finns både inför år 1 och år 2. Vi har lediga platser på Handelsprogrammet till hösten. Du får inte något inackorderingstillägg (=bidrag för att bo här) om du blir andrahandsmottagen utan får endast eventuellt bidrag för dagliga resor. Du kan kontakta mig på email sara.olsson@simrishamn.se eller per telefon 0709-819584 så får du mer information. Mvh Sara Olsson

ÖsterlenGymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information