hej - Forum

2011-01-09 18:30   ....

hej! ni har bara 3 program och jag skulle vilja ta natur. men min fråga är hur lägger ni upp arbetet och hur har ni tänkt att elever som har gått från er skola ska kunna få 2500 p?


RE: hej
2011-01-10 16:16   Markus Andersson, Rektor Mikael Elias Teoretiksa Gymnasium Sollentuna

Hej,

Jag vet inte riktigt om jag förstår din fråga rätt men här kommer ett svar ändå. Om du inte får svar på din fråga så kan du gärna höra av dig igen.

I undervisningssammanhang blandar vi nya och gamla metoder,. Vi vill behålla det som är bra och som av erfarenhet och forskning visar sig fungera bra. Dessutom vill vi gärna anamma nya metoder som verkar lovande. Variation är viktigt i undervisningen och att du inspireras och utmanas. Desuutom jobbar alla våra lärare med formativ bedömning som ett pedagogiskt verktyg för att ge eleverna kontimuerlig respons om sin studieutveckling i ämnet.

Självklart arbetar vi för att alla elever ska få minst betyget godkänt på kurserna och därmed få 2500 poäng. Ett exempel är att vi erbjuder resurstid på 1 timme veckan där du som elev har tillgång till dina lärare i det ämne du behöver. Och vårt arbete med formativ bedömning leder också till bra måluppfyllelse.

Välkommen på Öpept hus för mer information.

Hälsningar

Markus

Rektor, Mikael Elias Teoretiska Gymnasium


Klara Teoretiska Gymnasium Sollentuna
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information