Kan jag ansöka? - Forum

2014-01-16 11:06   Carl

Hej jag heter Carl Jag bor just nu i Kina och går på en Brittisk skola. Jag skulle vilja undra om man som utlandselev skulle kunna söka till ert Ekonomi,natur program? Eftersom jag är på mitt andra år på Brittiska skolan och håller på är göra klart min brittiska IGCSE kurs i dom följande ämnena Business studies Design and technology ICT Biologi Kemi Fysik Matte Engelska Kinesiska Svenska (på distans) Detta är de ända ämnena jag läser och därför inte har något "svenskt betyg" men gå det fortfarande att ansöka om man är mer än godkänd i alla ämnen? Tack Carl


RE: Kan jag ansöka?
2014-01-20 14:46   adminstratör

Hej! Tack för ditt mejl. Besök www.indranet.se för att läsa hur du ansöker till gymnasium i Sverige när du inte är folkbokförd i någon kommun. På deras hemsida väljer du - Info ansökan på menyraden och därefter väljer du - Allmänt om ansökan. På den sidan kan du läsa det som står nedan: Du som bor utomlands skriver ut en ansökan under snabbvalsknappen Gå direkt till. Din ansökan skickas tillsammans med betyg och personbevis till Gymnasieantagningen, Box 5073, 402 22 Göteborg. Skicka också med ett brev som berättar när du flyttar tillbaka till Sverige och vilken slags utbildning du eventuellt läser utomlands. Du kan även kontakta Vägledningscentrum på 031-367 30 00 så kan de eventuellt hjälpa dig om du har några ytterligare frågor. Lycka till med framtida studier!


Arena Academy Göteborg
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information