Byta gymnasium - Forum

2014-04-23 00:00   Dylanno

Om jag bytar skola från kunskapsgymnasiet till hermods, kommer detta att ske? Jag hade 190 poäng i grundskolan, alltså nian. I kunskapsgymnasiet har jag många D-C-B, men kommer detta att räknas eller är det poängen i grundskolan som räknas ? Vill byta från ekonomi ekonomi till ekonomi ekonomi fast till hermdods


RE: Byta gymnasium
2014-04-23 10:41   Nathalie Koverman/ skolinformatör Hermods Gymnasium Malmö

Hej! Vad roligt att du är intresserad av Hermods Gymnasium! Gäller det att du tänker söka om till åk 1 så är det grundskolans betyg som räknas. Tänker du på ett skolbyte så att du till hösten börjar åk 2 på en annan skola men samma program så söker man inte på betyg på samma sätt. Då måste det först och främst finnas en plats för en till elev och du bör vara godkänd i de kurser du läst i åk 1 så att du kan "hoppa på" med samma förutsättningar. Nu vet jag att vi i dagsläget har fullt i den ekonomi-klass som i höst blir åk 2 men alla skolbyten går via rektor Max Gossell. Han har full koll och beslutar även om ett byte är möjligt. Du kan maila honom på max.gossell@hermods.se. Funderar du på att byta skola ska du självklart även prata med din SYV på den skola du går nu. De brukar kunna hjälpa till i dessa frågor. Med vänlig hälsning Nathalie Koverman


Klara Teoretiska Gymnasium Malmö
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information