Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

frisör/stylist inriktning på gymnasieutbildning - Forum

2009-09-19 15:14   Nathalie Nyström
Hej! jag är väldigt nyfiken på det här med frisör/stylist och då undrar jag vad är intagssiffran? Hur bra betyg behöver man för att kunna komma in? Tack på förhand.

RE: frisör/stylist inriktning på gymnasieutbildning
2010-01-03 12:48   lolli
vad krävs för intagningspoäng till höstens frisör program, Ordnar man praktikplats på egen hand hur många elever tas in varje år? Har ni någon intagningsprov?

RE: frisör/stylist inriktning på gymnasieutbildning
2010-01-04 10:57   SYV Ingrid Gustavsson JB Linköping
Hej Intagningspoängen beror alltid på hur många sökande det är till en viss utbildning och vilka betyg de har. I höstas hade den sist intagna på frisörprogrammet ett betygsvärde på 195 poäng. Vårt frisörprogram har 28 platser och det är inget intagningsprov, man söker på sina slutbetyg från grundskolan och inget annat. Våra elever ordnar oftast praktikplats själva,ofta vill man kanske ha praktikplats nära sin hemort. Men självklart hjälper våra lärare till om man har svårt att hitta en plats på egen hand. MVH Ingrid Gustavsson SYV JB Linköping

RE: frisör/stylist inriktning på gymnasieutbildning
2010-04-12 20:11   ida
Hej! Jag har sökt frisör, och jag undrar när man får veta om man är intagen eller inte? :)

RE: frisör/stylist inriktning på gymnasieutbildning
2010-04-14 09:25   SYV John Bauergymnasiet
Hej Ida! Så trevligt att du har sökt vårt Frisörprogram! Elever i årskurs 9 får ett preliminärt besked nu i dagarna. Det är baserat på det betyg du fick i julas. Men det är slutbetyget som gäller för den definitiva antagningen. När du slutat åk 9 och fått ditt slutbetyg skickas betyget till gymnasieintagningen som sköter intagningen. Omkring den 1 juli är antagningen klar och du får ett besked hem i brevlådan. Så vi håller tummarna fram till dess! Med vänliga hälsningar Ingrid Gustavsson

Linköping Fria Läroverk
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information