Frågor - Forum

2013-12-05 21:25   Josefin

Hej, jag har lite frågor som jag gärna vill ha svar på. De flesta frågorna är om schemat p.g.a. att jag kunde hitta de svar på de flesta frågor jag hade, förutom schemat vill säga. Har skolan ett blockschema? Med det menas att man läser ca 3 lektioner per dag som är lite mer än 2 h långa. Om inte. Hur många minuter är varje lektion? Vid vilken tid börjar man oftast? Vid vilken tid slutar man oftast? Börjar man och slutar vid ungefär samma tider under de 3 åren man går på skolan? Hur långa är rasterna mellan varje lektion? Ungefär hur mycket läxor får man i snitt varje vecka? Kan man läsa kurser utöver 2 500 p? Hur många elever går i varje klass? Kommer datorer att användas i undervisningen? Vad är det bästa med skolan? Med vänliga hälsningar Josefin


RE: Frågor
2013-12-06 08:30   Gymnasium.se

Hej!

Jag kan tipsa dig om att Franska skolan har Öppet hus torsdag 23 januari kl. 18.00-20.00. Då kan du passa på att ställa dina frågor till lärare och elever på plats, eftersom du verkar ha en del funderingar kring skolan och upplägg av schema osv.

Lycka till med gymnasievalet!

Mvh, Christine på Gymnasium.se


RE: Frågor
2013-12-06 11:24   Josefin

Jag har redan varit på Franska skolans öppet hus och jag har fått svar på de flesta frågorna som jag hade från början. Men jag får väl gå dit igen. :) Men jag skulle gärna vilja ha svar på dessa frågor p.g.a. att jag är lite otålig av mig. :) Med vänliga hälsningar Josefin


Franska Skolans Gymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information