distans- campus - Forum

2013-01-10 02:30   negin

hej, jag är en elev på årskurs 9 som är mycket intresserad av naturinriktning. Jag undrar om uppsala kommun betalar något för mig som bor i uppsala och inte östhammar och vill bli boende i campus ( lägenheter nära forsmark skola) eller är det själva eleven som ska betala hela hyran ? tack för ert svart mvh Negin


RE: distans- campus
2013-01-10 11:16   Zara Järvström

Hej Negin!

Du kan söka till oss som förstahandssökande genom de samverkansavtal Östhammars kommun har med Uppsala och Tierps kommun. Som förstahandssökande svarar hemkommunen för dina kostnader för dagliga resor till och från utbildningsplatsen eller för eventuellt inackorderingstillägg.

Du är alltid välkommen på studiebesök och följa med en dag för att få en inblick i hur det är här på Forsmarks skola. Vill du provbo i vårt elevboende går även det bra; då bor du på vårt campus med en jämnårig kamrat, följer med till skolan och deltar i undervisningen. Detta ger dig möjlighet att känna hur det känns att gå på Forsmarks skola. Vi har även öppet hus den 24 januari 17.00-20.00.

Om du vill boka in ett besök på skolan, eller ställa fler frågor så är du välkommen att kontakta skolans kansli: E-post: info@forsmarksskola.se Telefon: 0173-826 00


Vattenfallgymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information