i Östhammar
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Vi utbildar för en bättre värld!

Teknik, matematik och naturvetenskap ger oss nycklar att lösa de globala utmaningarna. Vårt teknikprogram sätter fokus på elproduktion med kärnkraft och förnybara källor som sol, vind och vattenkraft. I vår utbildning flätas kurser inom naturvetenskap samman med teknik och teori med praktik. Hos oss får du den grund du behöver för att tillsammans med andra skapa en hållbar framtid.

Ett nära samarbete med näringslivet
Teknikprogrammet på Vattenfallgymnasiet har en unik energiprofil som som ger dig ingångar till en bransch där efterfrågan på ny arbetskraft är stor. Alla som studerar på Vattenfallgymnasiet erbjuds bland annat praktikplats på Vattenfalls olika anläggningar, världen över och dessutom förtur till sommarjobb.

Alla våra utbildningar har riksintag och kan sökas av elever från hela landet.
Väljer du att flytta till oss får du nya vänner från hela Sverige. Vårt campus ger dig närhet till skolan, vännerna och naturen med många möjligheter till olika fritidsaktiviteter. Boendet är helt nybyggt och rummet du hyr är möblerat. Kök och allrum delas med dina huskompisar och är utrustat med allt du behöver. Skolan bjuder alltid på frukost och ibland även en vällagad middag.

Är du intresserad och vill veta mer om Vattenfallgymnasiet, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Vattenfallgymnasiet

Huvudman

Forsmarks Gymnasium AB

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Teknikprogrammet Ort Recensioner
Teknikprogrammet, Produktionsteknik Östhammar
Teknikprogrammet, Teknikvetenskap Östhammar
Specialprogram
Gymnasieingenjör
Gymnasieingenjör, Produktionsteknik Östhammar
  • = Riksintag

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Vattenfallgymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

67,5%
Vattenfallgymnasiet 8,7

Antal elever på skolan år 2023/24: cirka 80

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år

Teknikprogrammet

15,3 100,0 92,3
  Sverige År
Totalt antal studerande cirka 80 2023/24
Genomsnittlig betygspoäng 15,3 14,6 2022/23
Andel behöriga till högskola 100,0 90,5 2022/23
Andel med examen inom 3 år 92,3 80,3 2020/21
Antagningspoäng medel 268,5 2023
Lägsta antagningspoäng 170,0 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan