VVS-college

Bakgrund

För att kunna erbjuda en utbildning som motsvarar kraven på vad företagen förväntar sig att eleverna ska kunna inför lärlingstiden finns certifieringen VVS-college. För företag som erbjuder praktikplatser och anställning direkt efter gymnasiet är elever från VVS-colleges attraktiva. För skolor som har vuxenutbildning, arbetsmarknadsutbildning eller företagslärlingsutbildning är certifieringen ett måste, medan det för en gymnasieskola är en prestigeutmärkelse.

VVS-college på vår Yrkesguide

Uppdrag och syfte

VVS-college ser till att eleverna har möjlighet att få den kunskap de behöver inför kommande lärlingstid efter gymnasiet. Syftet är att förbereda eleverna så de deras kunskap motsvarar företagens krav.

Initiativtagare

VVS-branschens yrkesnämnd

Kriterier

• Innehållet i utbildningen