VVS-college – ger dig mer än en utbildning

VVS-college

Vi tycker utbildning är viktigt. Det är rätt självklart, den kunskap som eleverna får i skolan tar de med sig ut i arbetslivet. Utbildningen i skolan ska ge eleverna en bra och trygg grund att stå på inför den fortsatta utbildningen på ett företag. Därför kvalitetssäkrar vi skolor som erbjuder utbildning inom VVS, de får kalla sig VVS-college.

VVS-college har lärare med rätt kunskap, bra lokaler för undervisning, rätt verktyg och material, schyssta elevutrymmen och koll på arbetsmiljön. Dessutom ser de till att du får rätt kunskap och det som företagen vill att du ska kunna när du tar studenten. Ett VVS-college förbereder dig för arbetslivet efter skolan.

Varje år kollar vi att skolan faktiskt levererar det de säger. Vi kollar om eleverna är nöjda – och det är de. Över 90% är nöjda med sin utbildning och skola. Vi kollar även elevernas kunskapsnivå innan de går ut på APL (praktik) och när de är klara med sin utbildning.

Dessutom gör eleverna ett gymnasiearbete som testar deras kunskaper både teoretiskt och praktiskt. Det arbetet bedöms av folk från branschen, de som varje dag arbetar med VVS ute i verkligheten och som har koll på vad som funkar.

Lista på skolor som är VVS-college hittar du på VVS-Branschens Yrkesnämnds hemsida

VVS-Branschens Yrkesnämnd är en samarbetsorganisation mellan arbetsgivarna och arbetstagarna. Vi arbetar med utbildning och certifiering inom VVS-branschen. Kolla in vår Instagram eller hemsida!

Yrkesguidens startsida

Annonser

Du kanske också är intresserad av: