Skådespelare efter MP eller SP?

19 nov 2009
Heej!
Jag har frågat er förut om detta men vill gärna veta vilka skolor i stockolm som detta finns.
Jag vill bli skådespelare men vill inte gå estetiska, utan sp eller mp. Utan att man kan välja en teater kurs eller liktnande. Då fick jag svar att självklart kan man det o.s.v

Hej! Det finns exempelvis Kärrtorps gymnasium och Sollentuna Fria gymnasium. Du kan söka på plats "Stockholm" och sedan i kategori kan du välja Samhällsvetenskapsprogrammet eller medieprogrammet och sedan kombinera det med att söka "Teater" i fritextsök. Du bör vara medveten om att man kan bli skådespelare på olika sätt, exempelvis genom eftergymnasial utbilding, utbildning på fritiden, eller till och med utan teaterutbildning.