Riksintag i Helsingborg

06 okt 2009

Jag undrar vad Helsingborg har för program med riksintag ?

Tack på förhand, Kim

Hej Kim, Det finns flera skolor som har riksintag i Helsingborg. Det är bland annat godkända friskolor som har riksintag, och detsamma gäller skolor som har riksidrottsgymnasium. Nedan följer en lista på gymnasieskolor som har Riksintag: - ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg - Mega musik alternativ utbildning AB - Johannes Hedberggymnasiet - Victums Hälsogymnasium - Impius Gymnasium - Helsingborgs Sportgymnasium - G.O Kompetens Fristående gymnasieskola - Helsingborgs ridgymnasium - Campeon Frigymnasium - Cultura gymnasium - Helsingborgs Praktiska Gymnasium - JENSEN gymnasium Helsingborg - LBS, Ljud & Bildskolan Helsingborg - IT-Gymnasiet Helsingborg - Vegeriets mat- och hälsogymnasium - Design & Construction College Helsingborg Det finns även riksrekryterande utbildningar, som man får söka och bli mottagen som förstahandssökade oavsett var du bor i landet. Det är Skolverket som beslutat att ett program eller lokal inriktning ska vara riksrekryterande och i Helsingborg finns en sådan. Rönnowska skolan har en riksrekryterande gymnasieutbildning med inriktning mot sjöintendentur. Lycka till med dina framtida studier!