Ekonomiprogrammet - Elevreportage med Nora

ProCivitas Uppsala

Hur kommer det sig att du valde ProCivitas Uppsala?

-Jag ville prova på något nytt och att det var en ny skola som verkade ha en bra grund i vad skolan stod för.

Hur är lärarna på skolan?

-Jag tycker de är jätte-jättebra! Skolan har verkligen lyckats med lärarna. För de elever som vill så har man verkligen möjligheten att utvecklas till högsta nivå. Lärarna hjälper verkligen till med det.

Berätta om stämningen på skolan!

-Jag tycker att stämningen är jättebra, alla kommer överens med alla. Alla lärare är väldigt trevliga och det är lätt att kommunicera med lärarna om det är något man vill ta upp.

Vad har du för framtidsplaner?

-Jag skulle vilja bli mäklare, det är det jag vill just nu i alla fall. Det var också därför jag valde att läsa Ekonomiprogrammet.

Varför ska man välja ProCivitas Uppsala?

-Jag tycker att man ska välja ProCivitas Uppsala för att möjligheterna på den här skolan är mycket större än på andra skolor. Ni vill ju ge oss elever den bästa upplevelsen. Och så är ju lärarna jättebra.

Vad är ditt bästa tips till en niondeklassare som ska börja gymnasiet?

Man ska gå efter sin magkänsla när man väljer gymnasium. Jag tycker att man ska våga prova något nytt, inte bara gå på i det som är gammalt. Att våga ta en ny väg.

Läs mer om ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.