Agnes läser till Hår- och makeupstylist

Praktiska gymnasiet Västerås

Agnes Hår- och makeupstylist

Agnes går sista året på Hantverksprogrammets inriktning Hår- och makeupstylist här på Praktiska Gymnasiet Västerås. Hon valde programmet då hon så länge som hon kan minnas alltid tyckt om allt som har med skönhet att göra.

Varför passar Hår- och makeupstylist dig så bra?

För att jag får chans att vara kreativ och utvecklas, så att jag får de kunskaperna som behövs för att kunna jobba med min passion efter studenten.

Vad är det bästa med Praktiska Gymnasiet Västerås?

Det bästa med Praktiska Västerås skulle jag säga är lärarna och gemenskapen som finns. Eftersom att det är en liten skola blir det verkligen att alla känner alla. Man kommer även sina lärare väldigt nära och känner att man kan prata med dem om mycket, vilket blir en trygghet hos många.

Vad är fördelarna med att ha praktik under utbildningen?

Det bästa med min utbildning och program är praktiken (APL)! APL är verkligen ett sätt för mig att utvecklas och få en inblick  i arbetslivet. Du blir medveten om hur det är att jobba inom branschen och i vissa fall kan din APL-plats även leda till jobb direkt efter du tagit studenten, vilket det gjort för mig! Jag har haft två olika lärlingsplatser. På min ena APL-plats har jag jobbat som makeupartist hos en fotograf, vilket har varit superkul och på min andra APL-plats har jag jobbat på webbshop hos en skönhetsbutik.

Läs mer om Hantverksprogrammet, Frisör, barberare och hår- och makeupstylist

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Praktiska gymnasiet Västerås.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.