Tidigare elever berättar om skolan

NTI Handelsgymnasiet

Martin Liedholm

Martin, alumn från NTI Handelsgymnasiet

Jag heter Martin Liedholm och jag läser just nu sista terminen på Detaljhandel- och Service management-programmet på Linnéuniversitetet. Utöver mina studier jobbar jag även som säljledare för kolonialavdelningen på Ica kvantum Färjestaden.

Mina framtidsplaner är att fortsätta inom ICA. Jag hoppas få gå internutbildningar och har siktet inställt på att en dag äga en egen ICA-butik.

Min tid på NTI var fantastisk och det var en stor fördel att kunna kombinera studier med praktik. Att vi samtidigt fick möjlighet att driva ett eget företag i form av UF har gett mig bra erfarenheter och lärdomar för framtiden

Mitt bästa tips till dig som går gymnasiet är att ta tillvara och lyssna på lärarnas kompetenser, erfarenheter och nätverk!

Jag hade inte kunnat få en bättre gymnasieutbildning. Att kunna kombinera högskoleförberedande studier med möjlighet att göra praktik passade mig perfekt.

Adeline Graalheim

Adeline, alumn från NTI Handelsgymnasiet

Jag heter Adeline Graalheim. Sedan jag tog studenten har jag bland annat jobbat som grafisk designer med ansvar för webbdesign och digitala kampanjer, på NA-KD i Göteborg. Just nu arbetar jag som frilansande grafisk designer och hjälper nystartade företag med webbdesign, UX och e-handel. Jag jobbar även med att skapa logos och visuella identiteter åt olika företag.

Framöver hoppas jag ha byggt upp ett stabilt kontaktnät, så att jag kan fortsätta frilansa. Jag skulle även vilja starta ett eget e-handelsvarumärke vid sidan av.

Jag tyckte om min tid på NTI. Vi pluggade bra ämnen och fick tidigt en inblick både i arbetslivet och i företagsamhet.

Mitt tips till dig som går på gymnasiet är att ta praktikperioden på allvar. Försök att välja en plats där du faktiskt vill vara på. Det är viktigt att du känner att du får ut något av praktiken och att göra ett bra jobb.

Josef Smedberg

Josef, alumn från NTI Handelsgymnasiet

Jag heter Josef Smedberg. Jag är en ambitiös och målmedveten person, som faktiskt kommit in på arbetsmarknaden med storm. Sedan jag tog studenten har jag lyckats slå en hel del säljrekord, om jag får lov att vara lite skrytsam. Idag har jag en roll som Account Manager på BlocketJobb, där vi jobbar med marknadsföring av jobbannonser till företag. Min främsta arbetsuppgift är att kontakta företagskunder och se till att deras annonser når ut i samtliga kanaler. Detta för att göra det lättare för företag att få in personal och effektivisera rekryteringsprocessen.

Mina framtidsplaner är att jag inom 1–2 år ska bli befordrad till rollen som gruppchef och därefter till någon form av försäljningschef. Jag siktar självklart mot stjärnorna och på sikt vill jag starta eget företag. Jag ser alltid till att lägga mina visioner högre än mina mål. Det gör att jag aldrig riktigt nöjer mig, vilket i sin tur innebär att jag alltid känner mig motiverad.

Jag har bara positiva minnen ifrån NTI och i vissa fall saknar jag gymnasietiden något oerhört. NTI bidrog till bra skolmiljö, lärare med hög kompetens, roliga aktiviteter och den goda sammanhållningen gjorde att man ville gå till skolan varje dag. Det var enkelt att få nya kompisar eftersom skolan var ganska liten. Det bidrog även till en mer personlig miljö.

Jag tror att mina rutiner, min disciplin och det faktum att jag jobbar väldigt organiserat både på och utanför jobbet har bidragit till mina framgångar. Min envisa vinnarskalle, som gör att jag aldrig ger mig, har också varit en bidragande faktor. Att ha kul på vägen och att omge sig med bra människor skulle jag dock säga är A och O – utan det fallerar det mesta.

Läs mer om NTI Handelsgymnasiet Stockholm

Ta kontakt med skolan

Vill du få påminnelser inför öppet hus och annan relevant information om NTI Handelsgymnasiet Stockholm? Fyll i din uppgifter nedan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.