Oliver pluggade HA på NTI Handelsgymnasiet

NTI Handelsgymnasiet

Oliver Willumsen

Alumn från Handels- och administrationsprogrammet på NTI

Jag heter Oliver Willumsen och jag pluggade NTI handel med inriktning business. Efter att jag tog studenten år 2016 startade jag ett eget företag. Jag hjälpte småföretagare med deras sociala medier och fick så småningom jobb på en av världens största mediekoncern, GroupM. Där fick jag hjälpa bolag som Subway och Nikon att etablera sig på svenska marknaden via sociala medier. Efter ca. 1,5 år kände jag att det var det dags att prova på något nytt, så jag packade väskan och flyttade till Sydney i Australien. Här jobbar jag med digitala marknadsföring på en stor mediebyrå.

Framöver vill jag fortsätta upptäcka världen och våga gå utanför min comfort zone. Marknadsföring är det jag är intresserad av och du kommer säkert se mig sitta som marknadschef på något stort tech- eller modebolag inom en snar framtid.

Mitt tips till dig som går gymnasiet är att ständigt hålla utkik efter vad du tycker är kul eller intressant. Om du frågar mig är kvittot på framgång hur mycket kul du får ha varje dag. Hittar du något som verkar spännande – se till att utforska det. Jag vill även tipsa om att utnyttja praktiken för att testa på ett yrke du kan se dig själv jobba med efter studenten. Vänta inte på att någon annan ska hjälpa dig fixa praktikplats, utan lyft luren och ring upp de företag du vill jobba hos och säg ”hej, jag vill praktisera hos er. Hur gör jag då?”.

Jag har lärt mig att livet efter gymnasiet både är väldigt svårt och väldigt lätt. Jag har lyckats utforma mitt liv så att varje blir ett äventyr där jag får lära mig något nytt. Med det uppstår ibland obekväma situationer, men istället för att vara rädd för det obekväma försöker jag att söka mig mot det. Det är så man växer som människa.

Läs mer om Försäljnings- och serviceprogrammet

Ta kontakt med skolan

Vill du få påminnelser inför öppet hus och annan relevant information om NTI Handelsgymnasiet Stockholm? Fyll i din uppgifter nedan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.