Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Wilma om NTI Gymnasiet Umeå

NTI Gymnasiet Umeå

Elevreportage med Wilma

Wilma tycker att NTI Gymnasiet Umeå är en trevlig skola där alla känner alla. Här berättar hon om handelsprogrammet och delar med sig av sina bästa tips inför gymnasievalet.

2020-12-03

Varför valde du just NTI Gymnasiet?

– Jag var på öppet hus på NTI Gymnasiet och mitt första intryck var att det var en mysig och trevlig skola. Det visade sig sedan stämma. Jag trivs otroligt bra på NTI Gymnasiet. Jag gillar att det är en liten skola där alla känner alla, både lärare och elever.

Vad får du lära dig på handelsprogrammet?

– På handelsprogrammet får vi bland annat lära oss om hur viktigt det är med bra service, marknadsföring och försäljning. Det vi lärt oss i skolan får vi sedan praktisera på vår APL-plats.

Vad är det bästa med din utbildning?

– Det bästa med min utbildning är att man varvar teori med praktik.

Har du några tips inför gymnasievalet?

– Det är inte lätt att välja gymnasieprogram. Det finns så många olika val man måste göra. Mitt tips är att välja efter dina intressen, gå på öppet hus och göra en testa på-dag. På så sätt kan du själv få känna av miljön i skolan och få en inblick i utbildningen.

Läs mer om NTI Gymnasiet Umeå

Ta kontakt med skolan

Vill du få påminnelser inför öppet hus och annan relevant information om NTI Gymnasiet Umeå? Fyll i din uppgifter nedan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.