Ida Carlsson, Europaprogrammet beteende

1. Varför valde du Europaskolan Strängnäs?

Anledningen till att jag just valde Europaskolan berodde främst på att jag hade hört mycket bra om skolan sedan innan. Bra lärare, bra utbildning osv.

2. Hur visste du att du ville läsa just din linje?

Jag har alltid varit ganska säker på att jag vill läsa just samarbete eftersom jag alltid varit väldigt intresserad av hur människan agerar i olika situationer. Det är inte något man läst så mycket om innan i grundskolan och därför kändes det kul att få läsa något helt nytt, som jag samtidigt har ett intresse för.

3. Vad är det som är så speciellt och bra med just din linje?

Linjen är väldigt bred vilket gör att man får många möjligheter sen efter gymnasiet. Linjen gör också att jag får möjlighet att läsa något som jag genuint är intresserad av, vilket gör skolarbetet roligare och mer intresseväckande.

4. Vad är det bästa med din klass?

Jag gillar min klass! Mina klasskamrater är alla väldigt trevliga och öppna för att lära känna varandra. Det gjorde att det snabbt bildades en bra klassgemenskap och vi har redan efter några månader en bra klassammanhållning.

5. Pendlar du/bor du nära? Hur funkar det?

Jag bor i Strängnäs hyfsat nära skolan, vilket gör att jag lätt kan ta mig till skolan genom att gå eller cykla.

6. Vad är ditt drömjobb?

Mitt drömjobb ändras egentligen lite hela tiden men jag har ett tag nu velat jobba med att hjälpa barn i utsatta situationer. Där tror jag verkligen att jag kan ha användning för de kunskaper jag kommer få på mitt program.

7. Vad är dina bästa minnen från din tid på Europa?

Mitt bästa minne från Europaskolan är förmodligen insparksveckan när klassen verkligen kom närmare varandra. Det var en helt ny upplevelse där man fick lära känna massor av nya människor.

Läs mer om Samhällsvetenskapsprogrammet, Beteendevetenskap

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Europaskolan Strängnäs.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.