Julia, samhällsvetenskapsprogrammet inriktning beteendevetenskap

Huddingegymnasiet

Julia går Samhällsvetenskapsprogrammet

Julia, du går Samhällsvetenskapsprogrammet, varför valde du ditt gymnasieprogram?

- Jag vill bli polis när jag går ut skolan så detta program är en bra grund för mitt framtida yrkesval. Det är även ett väldigt brett program så det finns möjligheter att utbilda sig till nästan vad som helst efter skolan.

Vad är det roligaste du har gjort på ditt program?

- Det roligaste vi har gjort i skolan var nog när vi hade ett FN-rollspel, då fick vi klä ut oss och rollspelet togs på allvar av elever och vår lärare vilket gjorde det ännu roligare.

Vad är det bästa med Huddingegymnasiet?

- Det bästa med Huddingegymnasiet är att det finns en gemenskap i hela skolan vilket jag tycker om, både mellan lärare och elever och mellan elever och elever. Jag upplever en enorm trygghet när jag kommer till skolan vilket gör att det aldrig blir jobbigt att åka hit.

Läs mer om Samhällsvetenskapsprogrammet, Beteendevetenskap

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Huddingegymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.