Alice läser Hotell och Turism på Praktiska Gymnasiet Stockholm Liljeholmen

Praktiska Gymnasiet Stockholm Liljeholmen

Alice på Praktiska Gymnasiet Stockholm Liljeholmen

Alice Stenfeldt Holtling är 19 år och läser programmet Hotell och Turism på Praktiska Gymnasiet Stockholm Liljeholmen. Hon har valt inriktningen hotell och konferens.

Varför sökte du till skolan?

– För att skolan verkade perfekt för mig som gillar att göra saker praktiskt snarare än att sitta i en skolbänk hela dagarna. Det hade jag ju redan gjort i grundskolan.

Varför valde du programmet hotell och turism?

– När jag gick i åttan så praoade jag på en konferensanläggning och tyckte det var superkul. Så det kändes som en självklarhet att jag skulle välja detta program och inriktning. Jag älskar även att jobba med människor!

Vad är det bästa med ditt program?

– Det bästa med min inriktning är att man verkligen får lära sig hur ett hotell är uppbyggt med alla olika avdelningar. Detta gör att man har mer förståelse för hur hotellet fungerar. Det är väldigt roligt att få testa på alla avdelningar. Då kan man alltid hoppa in om det skulle krisa.

Vad vill du göra efter studenten?

– Efter studenten ska jag jobba några år och sen se vad jag känner för, kanske vill jag plugga vidare då.

Vad ska man tänka på när man väljer gymnasium?

– Att välja det gymnasium man verkligen tycker om. Och att välja utifrån hur du själv tycker och känner!

Varför ska man söka till Praktiska Gymnasiet Liljeholmen?

– Alla lärare här bryr sig om oss elever och vill alltid elevernas bästa. Om du inte har godkänt i alla ämnen får du hjälp med att studera upp de ämnena. Det tycker jag är väldigt bra med Praktiska, att alla får en chans!