Gör vår undersökning om gymnasievalet för chansen att vinna 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️

Ska man börja spara? - Forum

2017-04-28 10:54   Amanda

Hej! Jag är en 13-åring tjej som var inne och kollade på gymnasium.se och då hittade till detta. Jag är mycket intresserad av engelska och skulle tycka det var jätte roligt att studera ett år i USA. Mina planer för framtiden är egentligen att jag ska bli engelsklärare, kan jag det även fast jag studerar ett år i USA? Jag har bra betyg i de flesta ämnen. Sen undrar jag också om jag borde börja spara pengar? Jag äger inte jätte mycket pengar, och även fast jag bara går i 7:an så kanske det är dags att börja spara? Tacksam för svar (:


RE: Ska man börja spara?
2017-05-02 10:46   YFU Sverige

Hej Amanda!

Vad roligt att höra att du redan nu är intresserad av att åka som utbytesstudent till USA! Du kan åka som utbytesstudent med YFU mellan 15-18 år. Att åka som utbytesstudent innan eller under gymnasiet hindrar dig inte från att läsa till lärare i framtiden. Ett studieår i USA är en bra möjlighet för att förbättra din engelska och få en djupare förståelse för någon annans kultur. Du kan läsa mer om vårt utbytesprogram till USA på vår hemsida (https://utbytesstudent.yfu.se/USA).
Angående sparandet föreslår jag att du pratar med dina föräldrar och att ni tillsammans gör en plan.

Med vänlig hälsning
Sanna, utresandesamordnare, YFU Sverige


YFU Youth For Understanding
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information