inriktingar - Forum

2011-02-05 16:53   Tanja

Hej jag undrar om NA, SA, ES och IB är Katedralskolans enda inriktingar? Tänkte kanske gå på media, information och journalistik eller juridik men ni verkar ju inte ha de. Och sen tänkte jag fråga om IB, det är väl inte en inrikting? Jag vill ju gå på IB och bli undervisad på engelska men inte om jag inte få ha en riktig inriktning.
Tack och hej:)


RE: inriktingar
2011-02-08 15:43   SYV

Hej Tanja!
På Katedralskolan har vi Ekonomiprogrammet (EK), Humanistiska programmet (HU), Natur (NA), Samhäll (SA), Estetiska (ES) och IB. Dessa 6 program har sedan flera inriktningar vardera. Juridik har vi som inriktning på Ekonomiprogrammet. Däremot inriktning mot media, information och jounalistik finns på Kungsmad här i Växjö.
International Baccalaureate (IB) är ett internationellt program där all undervisning (förutom andra språk) är på engelska. IB finns i många länder världen över och är på två år. I Sverige och Katedral läser eleverna först ett förberedande år och sedan de två IB-åren (alltså 3 år sammanlagt). På Katedral väljer du antingen en samhällsinriktning eller en naturinriktning. För mer information om IB besök www.katedralskolan.se/CM.php?PageID=121853

Vänliga hälsningar
SYV


Katedralskolan Växjö
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information