Schemat - Forum

2012-09-08 20:10   sara

Hej ! Jag är intresserad av Sigrid Rudebecks till hösten, jag undrar bara vissa saker som skulle verkligen hjälpa mig sjukt! HUr är echemat där ? finns det lektion fria dagar ? samt om det är jätte svårt att få bra betyg där pga att alla snillen går där!


RE: Schemat
2012-11-16 12:53   Isabelle

Hej Sara!

Jag gick tre år på Rudebecks och du gör helt rätt i som är intresserad av en sån fantastisk skola. Schemat kan tyckas hemskt och att man har många lektioner, detta beror på att Rudebecks satsar mycket på lärarledda lektioner framför motsatsen. Det är dock mycket eget arbete och under mitt tredje år på skolan hade jag bara en lektion på tisdagar, till exempel, började 9:40 och slutade 11:00, vilket jag tycker var ett bra komplement till de dagar jag slutade senare. Det är inte svårt att få bra betyg, bara man kämpar och ser till att göra sitt bästa så märker lärarna det. I och med att skolan är såpass liten som den är så lägger lärarna märke till dig och märker om det skulle ske radikala förändringar i dina betyg, jag hade inte bästa möjliga betyg när jag tog studenten men jag skulle aldrig velat gå någon annanstans på gymnasiet. Även det att kunskapsmängden jag hade med mig efter mina år på skolan är mycket större än den folk hade som gick på t.ex. Kitas, Jensen, fast som ändå fick MVG i alla ämnen. Betyg betyder inte så mycket, det är kunskapen inuti dem som räknas. Jag tycker du gör helt rätt i att fundera på Rudebecks, det är världens i särklass bästa gymnasieskola med underbara lärare och fantastisk sammanhållning. Saknar skolan något enormt, och jag tog studenten för ett halvår sedan... Haha. Hoppas det var till någon hjälp!


Sigrid Rudebecks gymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information