Komplementering-system - Forum

2012-05-14 17:46   Mona

Tjena! Jag är mån om att min fråga/undran är någorlunda konstig och är inte riktigt säker om jag kommer kunna formulera mig på rätt sätt. Jag uppskattar svar så snabbt som möjligt och gärna innan imorgon eftersom då måste jag ha bestämt mig (sista omvals-dagen) Jag går i nian och kom in preliminärt på Malmö Borgar, samhälle, men efter att ha funderat kom jag fram till att jag trots allt inte vill ha Borgar dels för att väldigt många av min klass valt Borgar, och jag vill träffa nya människor, men också för att det är en för stor skola och jag vill ju "finnas". Så efter många om och men bestämde jag mig för S:t Petri skola i Malmö men efter att ha hört från många som går i skolan att dem inte har ett komplementering-system, alltså chansen att kunna "tenta" upp sig i ett ämne i strävan för högre betyg", börjar jag också bli osäker ifall jag ska välja S:t Petri. Så min fråga till alla som har möjligheten att fråga: Är det sant att de inte har ett kompelementring-system? Jag kan inte kontakta skolan nu eftersom de har stängt och behöver ett svar innan imorgon för det här avgör mitt beslut!


S:t Petri skola
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information