Osäkerhet mellan 2 skolor - Forum

2018-01-30 23:14   Erik

Hej! Jag har under den senaste tiden haft lite svårt gällande gymnasievalen i och att jag känner mig osäker för vilken gymnasieskola som jag vill prioritera och lägga som förstahandsval. Jag har bestämt mig för att jag vill gå naturvetenskapslinjen med naturvetenskapsinriktning eftersom jag är mycket engagerad i de ämena i skolan samt anser att jag klarar av utbildningen. Dock har jag problem med att välja vilken skola jag ska ha som förstahandsval. Det står mellan Kungsholmens Gymnasium samt Viktor Rydbergs Gymnasium i Odenplan. Jag har besökt båda skolorna och tyckte om de båda två fast Kundsholmen aningen mer. Efter Gymnasiet är mitt mål att komma in på ett universitet utomlands (helst i Storbrittanien) vilket innebär att jag måste ha en hög utbildning i Engelska. Viktor Rydberg erbjuder en viss andel av undervisningen på Engelska vilket är ett plus och Kungsholmen erbjuder antingen hela utbildningen på engelska (vilket ej är idealt för mig) eller endast engelskalektionerna på Engelska. Hur ska jag tänka kring mitt val och kommer kursen Engelska 7 vara tillräcklig för att ta mina studier utomlands?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information