Jury till fototävling - Forum

2008-10-13 16:44   MatsB
Hej, Jag heter Mats och är medlem i Mölnlycke fotoklubb där jag är tävlingsledare. Vi brukar ha tre stycken klubbmästerskap under året då var och en i klubben kan tävla med sina bilder och få dem bedömda av en annan fotoklubb eller jury. Såg att er skola hade medieprogrammet. Det skulle därför vara kul om någon klass eller personer/lärare ifrån de programmen kunde vara jury för vår sista tävling för året. Är detta något som ni skulle kunna tänka er? Bör alltså vara någon fotolärare (eller liknande) som kan annordna detta för en klass tex. Vår tävling har tre klasser. Det är diabilder, digitalabilder (filer) och påsiktsbilder (alltså färg- och svartvita pappersbilder i en klass). Vi skulle då alltså vilja ha bilderna bedömda och få de sju bästa bilderna i varje klass placerade (1:a till 7:e plats) och gärna några kommentarer om dessa bilder typ "Denna bild kom på 2:a plats. vissa ville ha den som segrare men det fanns en del brister så som att kompositionen kunde varit bättre om inte huvudmotivet var så centrerat och man kunde gått något närmare". Bilderna kan jag lämna över i så fall början av vecka 46 (10 Nov) och vi vill ha bedömningen klar till Tisdagen den 2:e. Är detta något ni kunde hjälpa till med? Mvh Mats

NTI gymnasiet Göteborg Media (ej publicerad)
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information