NV-profil - Forum

2010-10-26 15:35   Emma Johansson

Hej
Jag är intresserad av er NV-profil. Så jag har lite frågor om det.

1, Jag bor i skåne och har ca 200 poäng och jag undrar om jag kanske kan komma in där då?
2, Har man många fler ämnen?

Lite fråger om internatet:
1, Om man får ett rum kommer man då några dagar tidigare för att bekanta sig då?
2, vad kan man göra på fritiden?


RE: NV-profil
2010-10-28 15:23   Asv

Hej Emma!

Jag har fått dina frågor men jag måste kolla upp om du har rätt att söka till oss när du bor i Skåne. Jag återkommer på måndag när jag vet mer.

Vänliga hälsningar
Annelie Svantesson
Bitr. rektor
Naturbruksgymnasiet Uddetorp


RE: NV-profil
2010-12-01 14:21   karog2

Hej Emma!

Ursäkta för det extremt sena svaret!

Du skulle rent teoretiskt kunna börja här om det blir platser lediga och att din hemkommun medgiver det. Är det fler på kö så är det den med högst poäng som får plats först.

Angående NV så är det så att vi ger möjligheten att läsa vissa ämnen men för våran del så kan vi inte ge full NV-behörighet som läget ser ut nu. Det vi säger är att vi kan ge de ämnen som krävs för att läsa de kortare programmen på SLU såsom hippolog, läntmästare, djursjukskötare etc.

Vad gäller boende så är man välkommen hit innan och titta för att bilda sig en uppfattning. Annars så är det så att man kommer dagen innan skolan börjar.

Vi har en fritidsledare anställd på skolan som ser till att internateleverna har en meningsfull fritid. Antingen hittar han på aktiviteter eller så kommer eleverna med förslag. Det kan vara att bowla, åka och bada, ordna någon kurs etc. Det finns även ett litet gym på skolan om man vill träna. Likaså är det gångavstånd till centrala Skara med det utbud som finns där.
En del har ju även med sig egna djur, antingen häst eller hund, som de då lägger mycket tid på.

Om något är oklart eller du har fler frågor så är du givetvis välkommen att höra av dig igen!

Vänliga hälsningar
Karin Ögge
Informatör
Maturbruksgymnasiet Uddetorp


RE: NV-profil
2010-12-02 18:00   Emma Johansson

Okej tack för att du svarade


Naturbruksskolan Uddetorp
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information