Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

vidareutbildning... - Forum

2010-01-11 22:08   mandie!
Goddag. Jag har faktiskt kollat noga men tyckte att det stod aningen luddigt om vidareutbildning bland informationen. Vad jag undrar är om man har rättigheter till "vanliga" universitet och högskolor med, eller bara musikhögskolor och universitet?.. Är det någon kemi och fysik? och till vilken nivå i matte läser man?, samt vad ligger intagningsumman på i snitt?. tack :))))

RE: vidareutbildning...
2010-01-12 10:11   A. Ejnarsson
Hej! Vårt gymnasieprogram ger grundläggande behörighet till universitet och högskola. Vissa program på högskolan har dock särskilda krav och detta kan du kolla upp på studera.nu. Musikhögskolan och lärarhögskolan är inga problem att söka till direkt efter vår utbildning t.ex. På vår hemsida www.megamusik.se/skolan/poangplan.pdf kan du se vilka kurser vi läser på vårt program samt vilka valbara kurser vi erbjuder. Intagningspoängen skiftar från år till år, men medeltalet brukar ligga runt 200-230 poäng. Lägst intagna förra året var runt 180-190 poäng, men tyvärr har jag inte de exakta siffrorna framför mig nu. Hoppas detta hjälpte dig! Andreas Ejnarsson

Mega Musik gymnasium
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information