Fråga om schema - Forum

2013-06-28 13:10   jj

Hej jag är en nyfiken tjej som börjar nian i höst. Jag är väldigt intresserad av Kungstensgymnasiet och undrar hur en vanlig dag ser ut hos er. När börjar ni? Slutar? Antal lektioner? Jag undrar detta då jag i så fall kommer pendla. Tacksam för svar


RE: Fråga om schema
2013-10-24 22:54   Therese Sandberg elevambassadör på KSG

Hej! Jag går i estetprogrammet i åk 2. Under åk 1 var schemat mycket bra, men det hade också sina brister, började tex klockan 8.30 på onsdagar för att sedan sluta 11.45 till att börja 10.15 på fredagar för att sluta 16.25 vilket kanske inte var det roligaste. MEN lektionerna i sig var så himla roliga så det var värt det i slutändan!:) När jag själv började på Ksg var schemat också viktigt för mig, jag var också tvungen att pendla och behövde vara hemma till speciella tider då jag hade aktiviteter efter skolan. Allting har funkat bra med tider och sånt, inga större problem faktiskt! Varför inte komma in till Ksg och skugga en elev för en dag? Då kan du själv uppleva en schemalagd dag. Jag hoppas detta svar hjälpte något, tveka inte att ta kontakt med skolan! mvh Therese Sandberg Elevambassadör på Kungstensgymnasiet


Kungstensgymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information