Intagningspoäng? - Forum

2009-10-16 20:36   Karolina Ideböhn
Hej hej! Jag skulle bara vilja fråga om intagningspoäng för handel, förmodligen en vanlig fråga. :) Tack på för hand! Karolina Ideböhn

RE: Intagningspoäng?
2009-10-21 14:36   Magnus Hildström
Hej Karolina! Kul att du är intresserad av Handelsprogrammet hos oss på JENSEN! Intagningspoängen varierar givetvis från år till år beroende på hur många som söker. Till höstterminen 2009 var intagningspoängen för den sista som kom in 165 poäng. Med vänliga hälsningar / Magnus Hildström Programchef, JENSEN Gymnasium Göteborg

RE: Intagningspoäng?
2009-11-03 18:13   Karolina Ideböhn
Ojj, de va väldigt lågt, andra handels har 195 tror jag.. Jag har 250 i poäng, hur kommer de sig att handel e så låg? Med nyfiknahälsningar Karolina Ideböhn

RE: Intagningspoäng?
2009-11-04 09:32   Magnus Hildström
Hej Karolina! Poängen mellan de som kom in varierade ganska mycket. Lägst var, som sagt, 165. De flesta låg runt 180 och många även över det. Jag tror att en anledning till att poängen på vårt Handelsprogram är lägre än den skolas poäng som du nämner är att JENSEN i Göteborg är ett ganska så nystartat gymnasium. Det är först nu som elever börjar få riktig koll på att vi finns och att vår skola är bra att gå på. Poängen för intagning har ökat stadigt alla tre åren nu, vi får se vilket meritvärde som behövs till nästa termin. En annan orsak är att vi har många platser. Vi tar in 50 elever (två parallellklasser) på Handels varje höst. Hade vi tagit in färre elever, säg 25 stycken, hade det varit svårare att komma in. Hoppas att detta har gett lite klarhet. Kul att du har så bra betyg! Med vänliga hälsningar / Magnus Hildström Programchef, JENSEN Gymnasium Göteborg

JENSEN gymnasium Göteborg Kungsportsplatsen (ej publicerad)
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information