Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Vilket program ska jag gå? - Forum

2012-09-16 13:14   Pernilla

Hej!

Jag står inför det här jobbiga gymnasievalet och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Saken är den att jag vill gå något med hundinriktning då jag vill ta med min hund till skolan och ha möjligheten att träna honom under skoltid. Här lite krav som jag har:

*Jag ska inte behöva åka hem varje helg.
*Det måste finnas boende.
*Hunden måste få vara med mig på dagarna även när jag är sjuk. Alltså så är Helgesbogymnasiumet helt uteslutet (Världens sämsta regel det där med att hunden ska vara i hundstallet även när jag är sjuk)
*Om det är internat så måste det finnas så att man år eget badrum eller att man delar med MAX 1 person. Klarar psykiskt inte av det annars.
* Det måste finnas möjlighet till att få plugga vidare efteråt, spelar ingen roll om jag måste läsa till fler ämnen eller om det ingår. Önskemål:
*Det ska helst vara så att man får bo i en egen lägenhet, gärna ensam eller med en annan person. (så som på Forshaga)
* Att man får bidrag till boende från CSN är ett stort plus
* Det är även av intresse att gå något med häst eller vanligt program bara man får ha hunden i boendet.

Forshagas hundlinje kommer att bli mitt förstahandsval men jag måste ha ett andrahandsval och ett tredjehand. Någon med bra förslag? Här är lite om mig: Jag är en glad och social tjej som älskar djur, vill dock inte arbeta på djurpark då det inte är mitt intresse. Jag har en jack russell terrier som tanken är att jag ska börja tävla agility med. Har tidigare haft en annan JRT som jag tävlade med men han avled så tragiskt pga hjärtfel. Jag älskar hästar och har ridit i 7 år så att häst ingår i utbildningen är bara ett plus men inget måste. Jag vill ha möjligheten att både plugga vidare eller jobba efter gymnasiumet, måste alltså ha valmöjligheten. Jag vill gärna jobba som lärare eller med barn i överhuvudtaget, eller så vill jag jobba med något inom hund/djur. Ej djurpark. Någon som har gått eller går något gymnasium där hunden är välkommen?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information