Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Estetiskt (fotograf) - Forum

2012-07-26 13:09   Ida
post

Hejsan!

Jag heter ida och är 15 år gammal. Jag börjar 9an nu i Höst, och börjar ju såklart tänka gymnasium. När jag var liten ville jag bli författare (inte längre), då skulle jag och en kompis också starta ett café också (inte längre) men nu när jag ska välja gymnasium snart faktiskt måste det ju bli mer seriöst. och jag har tänkt allt i från fotograf till kock till natur. Så nu har jag blivit väldigt osäker. men jag kollade lite bloggar igår och såg så sjukt snygga liksom bilder på modeller med snygg outfit, och då tänkte jag "fotograf". "gud vad kul att foto massa snygga nya, coola outfits liksom, och sen typ ha en blogg där allt kommer ut, eller i någon tidning eller så, för det är typ såna bilder som från lookbook som JAG vill TA" ¨men då kommer ju nästa del... vad för gymnasium ska man gå då? finns det något speciellt utpekande för "människofotograf"? eller går det bara en vanlig estetisk linje inom foto? vad kommer man kunna göra efter gymnasiumet?

tack på förhand :)


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information