Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

byta skola/län - Forum

2009-08-19 14:28   en hjälpande hand
post Om man går fordonsprogrammet/transport,2 an, i ett län, men ska flytta till ett annat län, till sin mamma, måste man börja om 1an då eller början man 2an precis som vanligt? Och om man håller på med körkortet genom skolan, måste man beörja om allt då, eller kan man fortsätta där man slutade på sin förra skola? Tack (:

RE: byta skola/län
2009-08-20 16:47   Sofie
Hejsan! Det bör inte vara några problem för dig att byta skola utan att behöva gå om något år eftersom det du vill börja samma program som du redan går. Vad jag förstår det så är inget av programmen specialgjorda? För om det är det vanliga nationella Fordonsprogrammet så innehåller programmen samma eller i princip samma ämnen. Ta kontakt med den nya skolan som du är intresserad av och fråga, det borde som sagt vara fullt möjligt om det inte är så att deras Fordonsklass redan är full. Angående körkortet är jag inte helt säker på vad du menar. Är det så att du endast har teori kvar så kommer inte det förändras bara för att du byter skola. Om det är så att din nuvarande skola betalar för din körskoleutbildning är det inte helt säkert att den nya skolan kommer att göra det. Mitt tips är att du helt enkelt kontaktar den nya skolan och hör med dem om dina möjligheter! Med vänliga hälsningar, Sofie Ekström

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information