Intagningsp - Forum

2010-06-07 23:06   VIKTIGT POÄNG
Hej jag undrar vad ni har för intagningspoäng just nu på NV? Om man kan komma in med lägre poäng ungefär 15 p? Och om ni har fyllt NV klassen med elever eller om det inte är fullt än?

RE: Intagningsp
2010-06-09 14:41   ISV
Hej! Intagningen är ännu inte klar. Men av dem som har sökt är medianen på 200 poäng. Mycket viktigt är att du har goda matematikkunskaper. Vi rekommenderar minst VG i matematik från grundskolan. Hälsningar Ingrid Svanberg bitr. rektor S:t Botvids gymnasium

RE: Intagningsp
2010-06-09 17:23   ???
Okej så om man har bara G i matte kommer man inte in?? Mitt G beror mest på mitt slarv!

RE: Intagningsp
2010-06-09 17:39   ???
Detta är för GTI NV va? Ja men tar ni inte in elever om det har lägre än VG i deras matte betyg?

RE: Intagningsp
2010-06-10 09:18   GTI
Hej! Intagningspoängen beror på hur många som söker till varje program på skolan. Som det är nu, har vi fyllt alla platser på NV inför hösten och har ganska många reserver. De formella intagningskraven är, som du säkert vet, minst betyget G i svenska, engelska och matematik. Intagningspoängen till NV på GTI har de sensate åren legat på ca 180 - 210. Hälsningar GTIs Gymnasieskola, Göteborg

RE: Intagningsp
2010-06-10 17:21   !!
Tack så mkt för informationen!! Hoppas jag kommer in har bara 195 p ;( så har ingen stor chans!

GTI:s gymnasieskola
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information