vill bli inredningsarkitekt men går på fel linje - Forum

2010-01-27 23:26   betty
hej jag går på barn och fritidsprogramet vilket inte är så bra efterom jag vill bli en inredningsarkitekt. problemet var att jag inte var behörig så jag går därför på barn och fritid IV som är 3 år som vanligt och det finns ingen skillnad förutom att jag fick läsa matte grund då jag var underkänt på det efter nian. jag vet att jag skulle gå på bild och form egentligen men jag bara undrar ifall jag kan komma in på inredninsarkitet i högskolan sen med betyg från BF. jag skulle med stort nöje ta kurser och betala för dem efetr gymnasiet då jag kan ta bild och form och sådana grejer som passar in för att komma in, skulle jag kunna komma in med betyg eller "meriter" utifrån kurser`? mVH betty

RE: vill bli inredningsarkitekt men går på fel linje
2011-07-16 21:04   Holger Wästlund
post

Gå in på nätet och leta bl. a. på
• www.beckmans.se
• www.komvux.com
• www.kurser.se
• www.medborgarskolan.se
• www.studera.nu
• www.studiefrämjandet.se
• www.utbildning.se
Kolla de kurser som erbjuds med tanke på följande kriterier:
• Är kursen upplagd så att du efteråt kan uppvisa arbetsprover på det du gjort?
• Har du möjlighet att delta aktivt i en kurs tillsammans med andra eller passar det dig bättre att studera ensam hemma genom distansutbildning?
• Hur mycket tid och hur mycket pengar har du möjlighet att satsa? Det finns kurser som tar några timmar och det finns utbildningar som tar flera år. Det finns kurser för några hundralappar och det finns kurser för många tusen kronor.
• Hur uppfattas denna kurs av inredare som jobbar på marknaden?
• Vad innehåller kursen? Förutom ren inredningskunskap ingår även yrkesrådgivning och stöd och hjälp att skaffa ett jobb när du är klar?
• Vem är kursarrangör? Har de lång erfarenhet inom området och har kursarrangören gott anseende?
• Får du något diplom att du genomgått kursen?
Du kan hitta massor av information om att bli inredningsarkitekt på denna sajt www.bli-inredare.se
Lycka till! Och hör gärna av dig hur det gick.
Holger
holger.wastlund@gmail.com


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information