Har inte fått något brev om mitt preliminära gymnasieansökan - Forum

2010-04-24 14:15   Evelina
Vad ska jag göra om jag inte fått något brev gällande gymnasieansökan? Det står ju på nätet och syo på min skola säger att alla skolor inte skickar hem brev utan att det bara står på internet. Nu har jag dock sett på deras hemsida att de har skickat hem brev till alla som sökt om en extra besöksdag i veckan. Men jag har inte fått något brev? Varför? Känner mig utstött! Kan det stå fel på internet??

RE: Har inte fått något brev om mitt preliminära gymnasieansökan
2010-04-26 08:52   Sofie
Hej Evelina! Jag vet inte riktigt vad du menar med "ansökt om en extra besöksdag i veckan" men jag tror att det absolut enklaste är om du ringer till din gymnasieintagning (de har oftast ett telefonnummer på deras hemsida) eller att du hör av dig direkt till den skolan du har sökt till. Du ska inte oroa dig för att var utstött, det finns säkerligen en bra anledning till varför du inte har hört något än. Post på vift eller liknande. Enklaste sättet till att slippa oroa sig är om du ringer till gymnasieintagningen tror jag i alla fall! Lycka till, du ska se att det ordnar sig! :) Med vänliga hälsningar,

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information