gymnasiet på annan ort - Forum

2014-03-24 11:44   emmy

bor i visby men skulle vilja flytta och börja gymnasiet i stockholm. jag ska skaffa extrajobb vid sidan om gymnassiet men fattar dock fortfarande hur jag ska bo...? studentlägenheter är antagligen ett alternativ om man är minst 18.. och ang studentkorridor kan väl vara för gymnasieelever, måste det va en korridor som bara tillhör en och samma skola? eller kan studenter bo i korridoren men gå i skola i olika delar av stockholm eller bara i samma som anslutninng till boendet? Internat har jag hört kostar 200 000 och att det bara är till för överklassare som skickar sina barn dit? och vill inte hyra ett rum hos nån familj eller tant.. alltså är jag 16 och ett 1/2 och vill gå gymnasiet på annan ort. är alltså intresserad av studentkorridor eller dela studentlägenhet. men måste man vara 18 för studentlägenhet. och studentkorridor är det bara för folk som går i högskola/universitetet?? dom gymnasieelever som vill gå gymnasiet på annan ort, vart har dom 16 åringarna rätt att bo ???? hoppas på svar så snabbt som möjligt.


RE: gymnasiet på annan ort
2014-03-26 10:59   Jonathan

Varför inte hyra ett rum av någon i stan? Du kan bo hos mig, vilken skola hade du tänkt gå i?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information