Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Flytt - Forum

2012-04-14 21:58   Calle

Hejsan! Jag ska flytta från min nuvarande bostads ort, vilket innebär att jag inte kan gå kvar på samma gymnasium. Jag går första året på Teknikprogrammet, min fråga är helt enkelt om jag måste gå om första året eller om jag bara kan fortsätta utan att göra det. Troligen gäller det Portalens Gymnasium i Lidköping! Tack på förhand!


RE: Flytt
2012-04-16 17:37   Sanna på Gymnasium.se

Hej! Du ska inte behöva gå om första året. Om du fortfarande vill läsa Teknikprogrammet ska du kunna hoppa in i den klassen direkt. Det som kan vara ett problem är om det inte finns platser kvar i denna klass du vill hoppa in i. Mitt råd är att du tar kontakt med studie- och yrkesvägledare på den skola du vill gå, Portalens Gymansium i Lidköping om så är fallet, och fråga vad som är möjligt för dig. Är det så att de har läst kurser som du inte har läst kan du läsa dem vid sidan om så att du kommer ifatt din nya klass. Läs mer om att byta skola under fliken om gymnasiet - Inför gymnasievalet. Eller klipp in länken nedan i webbfönstret. http://www.gymnasium.se/Byta_gymnasieprogram_eller_gymnasieskola__d5302.html Hälsningar, Sanna på Gymnasium.se


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information