Platsar Jag? - Forum

2009-07-05 19:24   Emelie Stendahl
Hej ni på De la Gardiegymnasiet. Jag är en tjej på 15 vårar som börjar 9:an till hösten och och som gymnasie val tänkte jag välja ert. Men jag undrar om jag platsar. I hela mitt liv har jag älskat att sjunga och nu har jag också blivit mer och mer intresserad av teater/skådespeleri och dans, käner att det är nått jag vill jobba med. Men jag har aldrig gått på någon teater-dans skola eller försett mig med sånglektioner, bara varit med i skolkören nu i högstadiumet. Vad är målen för att jag ska komma in och vad förväntas av mig? Har många frågor, bl.a om inakorderingen. Är nämligen från Linköping. Hur bor man? i lägenheter eller som på ett internat? Blir väldigt tacksam för svar och hoppas på ett snart. MVH/ Emelie Stendahl

RE: Platsar Jag?
2009-07-06 09:32   SYV-Karin
Hej! Kul att du är intresserad av vår skola. Antar att det är ES-musik du funderar på? Vill du ha mer info om vad som krävs att dig musikmässigt för att komma in. maila direkt till mig: karin.rosen@dlg.lidkoping.se så kan förmedla kontakt med musiklärarna. Vad gäller boende i Lidköping så har vi inget elevboende utan elever får själva ordna bostad. Vi har en del kontakter vi kan förmedla. Om du vill får du gärna höra av dig igen! Hälsningar Karin

De la Gardiegymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information