Vill flytta till annat län och fortsätta gymnasium i det länet, vad kan man få för bidrag? - Forum

2015-08-04 22:41   lioe

Jag ska börja tvåan nu, har tidigare gått media. Jag vill inte gå kvar på den inriktningen eller i den skolan som jag går i nu, och jag vill även flytta till ett annat län och plugga där. Har pratat med mina föräldrar om detta, men dom säger att det är omöjligt att flytta eftersom jag inte skulle hinna jobba tillräckligt för att betala hyran samtidigt som jag ska gå i skolan och även om jag ska hinna göra mina läxor. Jag skulle heller inte få något bidrag eftersom linjen jag tänkt byta till (sam-beteende) redan finns där jag bor nu. Mina föräldrar har sagt att vi kan fundera mer på en flytt tills jag ska börja trean, och att nu får jag bara försöka byta skola/inriktning. Men jag mår inte bra hemma och gillar ingen skola i länet jag bor i, så detta är något jag verkligen känner att jag måste göra. Får ångest när jag tänker att jag måste bo kvar. Vad finns det för bidrag, eller hur kan man göra för att det ska bli enklare? Finns det nån chans att jag skulle kunna flytta?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information