Flygteknik i Västerås - Forum

2010-12-06 17:25   Markus

Går nu första året på fordon i Karlstad.

Och är intresserad av flygteknik i Västerås. Hyran där skulle vara ca 3000kr vilket jag trodde Karlstads kommun skulle stå för men prata med min svy idag och då visade sig att jag enbart skulle få ca 2400 kr genom ett "Inackorderingstillägg" hade fått för mig att jag skulle få lite mer pengar i månaden iallafall, finns det något annat man kan söka? 

Man kan ju söka flygteknik ifall man går el, fp eller nv. Ifall jag som går fp söker dit kommer jag gå med såna som kommer från el eller nv, eller blir det olika klasser? 

Någon som kan säga något om skolan annars, eller något Annat jag borde veta?


RE: Flygteknik i Västerås
2010-12-10 10:49   Linda på Gymnasium.se

Hej Markus!

För att få svar på dina frågor om utbildningen kan du gå in på utbildningens presentation och läsa mer. Du kan också fylla i formuläret som finns högst upp till höger om presentationen "beställ information" så kontaktar skolan dig med mer information. Mot slutet på sidan har skolan ett forum där du kan ställa frågor direkt till skolan.

www.gymnasium.se/Naturvetenskapsprogrammet_NA_Flygteknik_aar_2_3_24434.htm

Vad gäller ditt inackorderingsbidrag kan du läsa mer om det på vår systersajt:
www.riksintag.se/Inackorderingsbidrag__d4879.html

Här finns även lite tips på hur du kanske kan hitta en billigare bostad:
www.riksintag.se/Boende_under_gymnasiet__d4876.html

Du kan även kontakta CSN för mer info om inackorderingsbidrag och studiebidrag.

Lycka till!


RE: Flygteknik i Västerås
2011-05-31 18:18   David

Tja Markus jag har gått fordon i 1:an och valde flygteknik som inriktning i 2:an och nu går jag här på Hässlögymnasiet / Flygteknik i västerås , Tro mig de är en trevlig skola med en bra utbildning som du kommer att tycka om , vi har ganska många från karlstad här oxå som du kanske skulle känna igen , i min klass går det 4 st karlstadbor. De Finns 2 student ställen där du kan bo som ligger nära skolan Det är signalistgatan 1 och Hässlö elevbostäderna, lugnt område med goda folk, Jag välkommnar dig Till Västerås!


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information